1 093 429 098 260 SEK

Detta är våran stadsskuld för till fället. 210 Miljarder är bara utlänsk valuta, 41 miljarder är ränta. Var för hänger jag upp mig på detta nu? jo för nu när vi har sålt Vin & Sprit för 55 miljarder plus och regeringen säger att ca 2 miljarder av detta skall gå till stads skulden.... Vad faan det täcker inte ens 5 % av räntan, vad gör det oss gladare som folk? O vi nu får in extra pengar till staten så bör väll den största delen gå till att betala våran stadsskuld! Jag tycker detta är ett skämt och jag skulle kunna sätta hela min årsinkomst på att att det mesta av dessa pengar kommer vi som medborgare inte få se röken av. Sedan läser man att nästa projekt är Wasakronan, som skulle kunna generera 40 miljarder plus... Jag blir så för bannad på denna kortsiktiga politik, inte för att sossarna är bättre...

Vi i Sverige är ett skämt och kommer att bli i hågkomna som landet som sålde ut sig själv och innevånarna till värden...

Ps. trvligt att blogg.se är uppe igen ds ;-)

Kommentarer
Postat av: gettosmurfan

Vad ger 2 mrd SKE.. inte ens en piss i Mississipi.. :(

2008-04-01 @ 11:21:22
URL: http://gettosmurf.blogg.se
Postat av: Johan

Men jag hörde att dom skulle använda allt till att betala på stadsskulden och att vi med det skulle slippa 2 miljarder i ränta om året, men det verkar inte logiskt.
Jag tycker oavsett om det är sossepolitik eller moderatpolitik att vi gör fel. Allt är felprioriterat! Vi måste börja om..!

2008-04-01 @ 11:33:20
URL: http://www.ironin.se
Postat av: gettosmurfan

Jag röstar för ett nytt parti! Vem ringer Linda?

2008-04-01 @ 12:13:57
URL: http://gettosmurf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0