Stockholms bilister...

Stockholms bilister kör hällre än bra, och jag menar det också. I dag när jag skulle ta mig till tandläkaren innan jobbet. Det började dåligt med en krock i mynningen till Södralänken, vilket gjorde trafiken värre än vanligt. sen under lättar det inte att vi typen "Blondinbella" som tycker att de är så duktiga på att köra bil och med våld måste ha en manuell. Som resulterar i att de inte hittar någon växel som passar och på köpet använder kopplingen som om den vore en cykelpedal. Det resulterar i att bilen hoppar som en groda på vägen. Sedan har vi "Berra" som har kört bil i hela sitt liv i Stockholm utan att blivit av med körkortet en gång sedan tidigt 60 tal när han tog det. Med honom har man problem att han tror han är kung och behöver inte anpassa sig i trafiken utan trafiken skall anpassa sig till honom. Sista personen jag stötte på är "Vilsna Lena" som inte vet vart hon skall och med et inne bär att man kör så långsamt och vingligt att man skulle tro att hon var full. Mitt i detta kaoset sitter jag och kanske är den mest farliga av de alla, för när tålamodet tar slut och stressen tar ett nytt high score, så åker höger foten ned och jag tar all skans i värden för att komma för bi och lämnar alla i ett damm moln...

Jag önskar att jag någon gång får ett jobb som gör att jag har råd med en Maybach och privat chaför, för gud vad jag hatar att åka kollektivt...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Privatchaufför vore inte helt fel.. Vem ska vi lura till det? Polaren Björnen?

2008-04-21 @ 18:00:38
Postat av: Ghosthack

Där sa du något, jag tor han inte skulle ha något alls imot det =) Och att över betala honom för det skulle jag inte häller ha något imot..

2008-04-22 @ 11:28:36
URL: http://ghosthack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0