Varför skall Staten...

Varför skall staten lägga ner miljontals kronor på den kommande stämningen mot The Piratebay ägarna? Efter som detta ut gör inget hot mot staten, utan bara ett teoretiskt hål i medieföretagens plånböcker. En medborgare om han eller hon får problem mot en annan medborgare i frågan av förskingring/bluffmakare, så hänvisar Polisen och åklagare till civilmål. Var kan inte detta prövas där? Varför kan inte mediebolagen med IFPI i spetsen jobba själva? Detta spektaklet kommer som bäst kosta några miljoner i förlust av skattemedel och som värst multimiljon förlust för oss skattebetalare. Det får vara slut med sådana här utgifter, det finns viktigare samhälles nära utgifter staten har skyldighet till mig som medborgare att sköta och detta med The Piratebay är inte ett sådant uppdrag.

Till detta skal man veta att: Saxat från ThePiratebay.org blog

"Keyzer har också varit ansvarig polis för den utredning där representanter för The Pirate Bay har anmält några av dom största mediaföretagen i Sverige för olaga dataintrång.
Fallet lades nyligen ner av just samma polis.
"

"Nya uppgifter avslöjar nu att 39-åringen inte är den objektiva yrkesman en polisutredare borde vara. Sedan åtminstone 16 mars är han anställd av Warner Bros, en av målsägarna
i fallet mot The Pirate Bay. Själv bekräftar han uppgifterna, men vill inte uppge vad hans nya position innebär.
"

Det finns mycket matnyttigt på The PirateBays Blogg

Jag har bara detta att säga till mediebolagen och IFPI, anpassa er eller Lägg ner... Det finns en andledning varför det fil delas och den största andledningen är inte att folk vill ha allt gratis, utan mediebolagen skyddar sina marknader med Reigionsystem som diskriminerar mig som konsument på det sättet att jag själv kan inte välja vad JAG vill se eller lyssna på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0