Förändring är svårt!

Var för är vi så dåliga på att förändra vårt levande? Varför måste det till en stor kris innan vi bättrar oss? jag såg filmen "The day the world stod still" och kan bara undra över hur illa vi egentligen ligger till! För det är dags att ändra på hur vi hanterar vår miljö och tänka långsiktigare, för det är inte hållbart. Men som enskild lite människa kanske man känner att man inte kan göra något, men jag tror att man kan göra mera än vad man tror. Det första vi måste göra är att vi måste byta spår och tänka annorlunda. Sedan måste vi sluta att drömma i horisonten utan göra det som går att göra och göra det NU!


Sedan till er få som har gott om pengar, se till att investera dem för framtiden istället för att investera för nästa penning vinst. Jag vet att detta kanske inte är Julens budskap, men om vi skall ha någon möjlighet till flera jular så måste bygga för framtiden och ett grönare liv. Med detta sagt så tro inte att jag sympatiserar med "miljöpartiet" och "Greenpeace" eller någon annan av dessa gangster organisationer som säger att de har miljön i första rummet.


För tekniken finns här för att vi skall kunna leva ett mer miljövänligt liv, men det finns för många organisationer som inte bryr sig om detta utan det finns bara ett mål för dem och det är pengar och inget annat.


Tillsist till er politiker, sluta att vara så förbannat fega. Hjälp miljön på traven genom att ta beslut som är möjliga att genomföra och säg nej till sådant som låter för bra för att vara sant, för det är det också. För det är sådan som mig som får betala notan oberoende om det fungerar eller ej och jag börjar bli riktigt trött på resultaten som uteblir.


Ha en riktigt God Jul på er där ute som läser mina tankar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0