Artikel 4. Ingen får hållas i slaveri eller träldom.

Detta bore man inte behöva ha en artikel om, för det är så solklart det kan bli, eller? Man kan tycka det, men ser vi historiskt på det hela så funkar sällan våran värld så. Det har alltid funnits dem som utnyttjar andra och även idag, jag undra hur en sådan människa tänker?

Men ar vi andra kommit så mycket längre som folk? Det rår nog på vem man frågar, för vi har ju ett klass system där även idag människor arbetar för att överleva som kan skulle kunna jämföras med träldom. Som vanligt är det mitt hatobjekt som spökar som är roten till det onda, PENGAR! Ni lär nog lära er att jag kommer nog tillbaka till det med jäma mellanrum. För utan pengar behöver vi inte arbeta för att överleva? Hm det är nog inte sant, men det tar kål på klasssamhället kanske, om man inte ersätter pengar med något annat.

Till er som tycker att slaveri är något bra, kan jag bara säga spring och göm er så att jag inte får tag i er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0