Jag tror inte på mycket

Många har sin religiösa del att falla tillbaka på, själv har jag ingen sådan övertygelse. En del tror på sanningen, men det är svårt att reda ut vad sanning är, men det brukar bara resultera i från vilket håll man ser det. Det jag kan säga att jag har mycket svårt för är inskränkta okunniga människor, för jag tror på upplysthet, kunskap och erfarenhet! För det finns inget rätt och fel inom det, inget ont eller gott. Varför började jag fundera på detta? Det började med ett samtal som jag över hörde här på HAL:

Han: Det finns många sommar jobbar här i år och jag har fått en tilldelad. Han är drogliberal och vill bli jurist.
Hon: Det låter som om det finns ett egenintresse där
Han: Det kan vara att han just har varit i Amsterdam
Hon: aha... Så vad har han för argument?
Han: Att det ä mindre skadlig än Alkohol 
Hon: Okey....

De byter spår, men håller sig inom ämnet.

Hon: De gjorde en tavla där i Holland, angående rökning. De förbjöd Tobak men inte Marijuana.
Han: ja det var ju inte så smart
Hon: nää, för rök förbud är ju ett rök förbud oberoende vad man röker, Vattenpipor, äppelskal mm
Han: Jo det är ju sant, men så återkom han till sin sommarjobbare som hade sagt: men man måste ju testa.
Hon: Varför det, man kan ju upptäcka att det är bra och sedan fastna man

Var vid här jag fortsatte och orkade inte lyssna mera, det de missade var att vi kanske inte skulle ha varit så svartvita med rökförbudet. Efter som det fanns tobaks barer i detta landet som fick stänga, det finna andra kulturer där vattenpipan är som vilken tillbehör som hälst till Tee (oftast någon mint eller frukt tobak), på samma sätt som Cognac till kaffet. Men det som är kanske värst är att politikerna missade budskapet med rökförbudet och Holländarna uppfattade var att minska Tobaksanvändandet. För när allt kommer om kring, så måste människor ha ett fritt val över om de vill gå på en Tobaksbar eller ej eller som i Holland Cofieeshop eller ej.

Det är ingen som tvingar en att utnyttja dessa etablissemang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0