Som vanligt är man grundlurad...

Sitter upp och kan inte sova, tittar på TV4 Fakta och dokumentären "911 Loose Change 2nd Edition". En mycket intressant dokumentär om "911" och slut klämmen är att USA är inte under blägring av Terrorister utan det är väl orginiserad  "stadskupp", är nog den bästa jag har sätt på länge. Har ni inte sätt den, så gör det, ni kommer komma fram till samma tanke som mig "o´shit im screed again". Så det borde ju vara rätt lätt att skaka av sig det med dumma jänkare, men Nej, sedan såga jag morgon nyheterna på SVT 1, Ja jag ser på den ibland. Så vad var det som var så illa, jo det jag hatar mest över allt annat, just det du gissade rätt pengar. Så vad är det nu som kan vara så illa? Jo jag kan inte räkna och det kan troligtvis inte du häller, för det känns ju bra när man få ca 4 % ränta på sitt sparade kapital, men sedan skall du lägga till att vi har för närvarande 4.3 % inflation. "Än sen säger du" det vet väll alla, jo så är det, det erkänner jag. Men det du och jag har glömt är att vi skall betala 30 % skatt på ränta innan  vi kan få räntan, jag vet vad du tänker "o´shit im screed again", jupp så är det. För om vi skall gå pluss minus noll på denna ekvationen så behöver vi ca 6.1 % ränta på det insatta kapitalet och det vet både du och jag att vi inte får. Hur kan man bli så här deprimerad? Enkelt skaffa dig en hjärna som går på övertid konstant, lägg sedan till att man inte får sova med jämna mellanrum. Jupp jag vet att det är deprimerande, men så är det just nu.


Tänker inte gå djupare in på det just nu, det kanske kommer senare och nej jag är fortfarande inte trött ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0