Alkoholens vara eller icke vara...

Generellt är jag i mot förbud, men om vi kunde ta bort några befintliga förbud, så kanske... Nä det är aldrig rätt att förbjuda saker, för det gör att medborgaranda bara bli lata och ignoranta. Det är som vanlig att det är för jobbigt att ta hand om problemet. Så vad skall vi göra? jag vi får vända på problemet och sluta "promta" Alkoholen, för överallt när man lyssnar på radio eller se på TV, så har vi den och det verkar som om man inte kan ha roligt utan alkohol. Om man lyssnar på programledare tex... Ta Ian och Ina på Rockklassiker, när det kommer till party så är det bara fyllehistorier. Som idag berättade i korthet Ina att midsommar firandet slutatde i fyllekalas i trakten av "tonårs fest", Ian kunde inte vara sämre än att han berättade om en fylle historia som jag inte kommer att ta upp här. Men den stank genom radion och har man lysnat på denna duo tidigare kan man gissa vad Ian pratade om. Jag är inte så aktiv i de andra radio kanalerna, men jag gissar det är inte bättre där. Så vad skall vi göra åt det? Enkelt, förgå med gott uppförande och skapa förebilder för nästa generation som tar alkoholen på alvar.

För de yngre gör inte som vi lär, utan som vi gör. Tänk på det nästa gång du har fyllnat till och inte kan gå eller prata.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Dagens bästa inlägg! Klockrent!

2008-06-23 @ 14:07:05
URL: http://gettosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0