Det är bara ett spel!

Idag var det ingen bra dag att sätta på datorn, jag har äntligen hittat ett webspel jag tycker är underhållande. Men så fick det inte vara. För en jävla spelar kan inte låta mig vara, jag är inte ensam att bli terroriserad av honom. Men det gör saken inte lättare att hantera, det västa med detta spel är just nu att det finns ingen hjälp att få för att bli av med detta problem. Detta gör att jag starkt överväger att sluta spela detta spelet, men vad skall jag då göra? Detta är mitt tidfördriv när arbetsdagen blir för utdragen.

Själen i ett spel är att det är roligt och inte för alvarligt, men när detta inte är så för spelaren, så är något fel. Därför brukar man ha möjlighet att varna eller stänga av spelare som inte sköter sig.

Men i detta spelet finns det ingen sådan möjlighet, efter som det kanske skulle skapa möjligheter till orättvisa fördelar. Jag vet inte hur jag skall tackla detta, det äter upp mig inne från och lämnar bara aggression kvar. Jag förstår att folk råkar illa ut i värkligheten av spel, men det är inte spelets fel, utan de som missbrukar spelet för egen vinning. Det är det som förstör spel, men så är det väll i det övriga samhället också. Men det är därför det är så viktigt att bevarar spel roligt och utan alvar, så att människor har någonstans att bli av med sina aggression och få hoppet till baka att mänskligheten är något som är värt att försvara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0