Måndag?

Det känns som måndag, men jag är fullt medveten om att det inte är det. Nä nu är det nog dags att sätta sig ner och skriva ett program för ett nytt politiskt parti, något i sitll med det gamla socialdemokratiska stagarna. Ni vet på den tiden mantrodde på den lila människan och man skulle avskaffa kunga familjen... ja jag vet att det är historia och att dagen Sossar pissar på allt som det inne bär att vara socealdemokrat. Men vad skall man ha mera i denna blandning? Jo en fungerande miljöpoletik som funkar inte bara på pappret utan i värkligheten också, jag menar tex sluta åka på Etanol som tredje värden produserar av den spanmål den skulle kunna leva på, sluta averka rengskogen och till sist sluta avekla kärnkraften för att över gå till något miljö vidrigt som kol! Tillsist av skaffa förbudet mot hampa och cannabis, för förbudet medför större lidelse än vad droge isg kan skapa.

Så vad skal man kalla denna blandning? Bra fråga, det får nog vänta, det löser nog sig sjäv... Men en sak är säker, det blir ingen Linda Rosing till min galions figur...


Kommentarer
Postat av: Johan

Ingen Linda Rosing som galionsfigur?? Men... men... men... vem ska du då välja?! *hm* tänker... tänker... Olinda! Eller Bionda som hon tänkte kalla sig, det du!

2008-03-25 @ 10:12:01
URL: http://www.ironin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0