Varför är vissa så osmidiga

Vi hade nyligen visning av våra hyresrätt för att Svenskabostäder skulle kunna erbjuda den till deras kö så fort som möjligt. Nu med facit i efterhand skulle vi ha dragit ut på det så lång som vara möjligt, efter som de verka inte ha något intresse att hjälpa oss att komma ur detta tidigare. För de utlyser lägenheten till de intressenter som finns med datum när vårat kontrakt går ut och inte till det datumet som vi önskat att lämna (står i uppsägnings bekräftelsen det datumet vi önskar). Nu känns det som om vi bara är snälla med dem och det garvar åt oss som gör deras jobb så att de inte behöver förlora pengar. För det är vi som förlora på detta och ingen annan. Hur fan kan man vara så fyrkantig? Sälj ut allmenyttan så att den blir mer effektiv, jag vet att det inte är någon bra ide för hyres läget i Sverige. Men jag skiter nog snart i det, varför skall jag tänka solidariskt när marioteten tänker super ego? Det kanske är rätt steg att ta att stå för sitt eget boende och skita i alla andra. Min solidariska och grundläggande socialdemokratiska sida har fått en riäl knäck och vet inte om den kommer att återhämta sig.

Jag menar Socialdemokratisk i den meningen att jag delar de grundläggande filosofierna som partiet har, men inte den inriktningen som de har haft det senaste tjugo åren. För den politik som representeras av Mona, kan brinna i skärselden.


Kommentarer
Postat av: mjotten

Hej du...
så du har flyttat hit, det hade jag totalt missat!! Snacka om att vara efter - för du verkar ha vart här ett bra tag!!

Hoppas allt går bra med flytten och att någon tar lägenheten tidigare som ni vill... jag tror säkert bostadsbolaget nämner det till de som vill flytta in... så gjorde de (Botkyrkabyggen)åt oss i alla fall... men det är ju ett annat bolag så de kanske jobbar annorlunda!!

Ha en bra dag!!

2008-05-21 @ 10:28:02
URL: http://matery.mjotten.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0