Måndag

He he så var det måndag och jag känner mig inte 100%, förkylningen vägra släppa. För att göra det värre så hade Tunnelbanas gröna linje problem i trafiken, efter ett strömmavbrott eller flera. Så det gjorde att jag nästan blev sen till tandläkaren, jag hatar att vara sen... Sedan på vägen från tandläkaren till jobbet så hände något udda. Jag satte mig på Tunnelbanan vid Thorildsplan och det åkte in i tunneln, nästa sekund kommer jag ut på bron efter fridhemsplan och rösen i högtalar systemet säger "Nästa Sankt Eriksplan". Inte för att jag vet hur det gik till, jag har inte ens nåot minne att jag nikat till ens. Så det var ju bara att bytta och åka tillbaka. Nå väl, nere på tunnelbanan mot Kista så har man fullt jobb att hålla imot sina gaser pga att kistan inte är 100. Men tror ni att ens omgivning är lika hänsynstagande? NEJ, fyfan vad det konade illa, folk har faan ingen hyvs. Man gör faan inte så. Nu ett par timmare senare känns det mästa bra, magen börjar ge sig, munnen börjar få överensende med tandstens skrapningen och det är bara en timme kvar till hemgång.


Det kan bara bli bättre nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0