Demokrati, T-Poliser och IQ

Japp det är måndag och huvudet värker av tankeverksamhet, borde kanske kolla på att skriva på helgerna också och inte bara på jobbet. Läste i Metro att Sverige Demokraterna (SD) inte får göra reklam i TV4, inte för att jag har så myckets över för Sverige Demokraterna, men det handlar om demokrati. TV4 har redan innan SD har ansökt om reklamplats bestämt sig för att säga nej, hur kan man fatta ett sådant beslut i demokratins namn? Sedan skriver man att det är bara fyra partier som få göra reklam hos TV4, vad har det partierna gjort för bra som har lite ensamrätt till reklamplatts? Om det är någon där ut som vet det vilka fyra som får göra reklam hos TV4 så skriv en kommentar.


Sedan detta som har blivit mer påtaglig sedan SL själva gick ut med det är att Polisen är mera synlig i Tunnelbanan. Det är väll inget fel med det, förutom att jag inte förstår varför de skall ha sina järn (Pistol) med sig för de kan ju ändå inte använda dem i när man är så många människor på så begränsat utrymme. I detta fall skulle man ha tagit bort tjänste pistolen och kanske ersatt den med EL pistol eller Pepparsprej. Som jämförelse bär bara 1/3 av Storbritanniens poliser vapen, vilket jag tycker är bra. Men som sagt nu har vi en ny Polis typ och jag tycker i enkelheten att vi döper dem till T-Polis eller TP som förkortning.


Sedan var jag dum nog att utmanade ödet en gång till, genom att ta med mig frun för att test köra nya Toyota IQ. Den är ju bara för ball, den sprang rakt in i mitt hjärta första gången och jag har fortfarande svårt att får den där ifrån. Det finns andra bilar där ute som skulle kunna ersätta vår trokännare "Nissebilen" men så här långt känns IQ riktigt smart och smartare än Smart. Så den som lever får se, men håll med att den är riktigt läker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0