Efter två dagar fackligt arbete

Jag har varit med om mitt första regionråd, detta var en lärorik upplevelse från start till mål. Det är helt klart kul att se hur en demokratisk organisation fungerar på in sidan. Att till och med lilla jag kan få vara med och påverka. Men det är helt klart nervöst att stå att prata in för nästan 300 medlemmar, och sedan skall man inte tala om pulsen och adrenalinet efteråt. Wow vilken ruch... Det här vill man göra mera av, som det känns nu skulle jag kunna släppa IT för ett tag och bara jobba för medlemmar fackligt. Men det lär dröja innan vi är så stora att jag behövs på heltid.


Men detta är riktigt lärorikt och kunskap, erfarenhet skall man inte förakta... Så ni som inte är fackligt anslutna där ute, bli det för ni vet inte vad ni missar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0