Den sista idioten är inte född…

Metro är en bra tidning att läsa för att få inspiration och bli lite upprörd av, det fanns en hel del att reagera på i dagen nummer. Men jag skall försöka att ta den i dumhetsordnig och börja med den största till den minsta.

Yoweri Museveni som är president i Uganda, tycker att Homosexuella skall sättas i fängelse på livstid och skulle man komma fram till att man är grovt homosexuell då skall dödsstraff ut delas. Detta är fortfarande bara ett lagförslag, men det ser inte bra ut. Jag skulle verkligen vilja träffa den här människan för att få en större förståelse hur en idiot som han tänker och resonerar. För det går över mitt förstånd, men det är ju klart det gör Universum också.

Kristoffer på Metro skriver följande: Dubbdäck på i dag. Men vad i det heligaste… jag trodde att det var som så att lagen avsåg vinter klassade däck och inte bara dubbdäck. Detta är definitivt inte bra för diskussionen dubb löst vs dubbat, detta är också en människa man skulle vilja träffa för att ta reda på hur man kan har sådan otur när man tänker…

Sedan enligt TT, så spelar unga heller datorspel än super. Detta låter rätt bra, va? Skälv är jag lite frågande till det positiva i detta efter som vi vet hur stora problem det finns bland unga när det gäller datorspel beroende. det tragiska med detta är att unga fastnar i en annan typ av beroende, är det bara jag som har tänkt den tanken? Det handlar fortfarande om en värklighetsflykt och det är aldrig bra oberoende hur man ser det. Det är som vanligt, vi sopar in problemen under mattan och sedan sticker huvudet i sanden som vi beskyller strutsen för att göra.

Jag säger som en gammal vän som kontrade uttrycket ” ignorance is blessed”. För varför skall gemene man leva tryggt och ovetande och jag upplyst och lidande! Jag skall upplysa min omgivning så att de också lider. Som någon sa, sanningen är alltid beroende av att man har sätt bägge sidor.


Kommentarer
Postat av: J

din blogg blir bara bättre o bättre för varje dag som går! det är ett nöje att följa den ^^ särskilt nu när du börjar uppdatera regelbundet =) (och jag vet, jag gör inte det själv, men jag ska fan börja... snart så! snart! ^^)



2009-12-01 @ 11:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0