Miljö i fokus…

Hur svårt kan det vara att planer för att det skall bli vinter? Jag menar, vi bor i en del av värden som har kallat och snö en gång om året. Men ändå står SL handfallna varje gång det blir vinter med känslan att: Oj det blev vinter igen! Men vad f**n det blir det ju varje år! Sedan får SL slut att testa sin utrustning i Norrland i minus 35, för det är inte representativt för den här hålan där en vinter det växlar mellan plus fem till minus tio. Det kan ju en femteklassare räkna ut att det inte kommer att fungera!

Sedan när det kommer till det här fina toppmötet i köpen hamn om klimatet. Jag trodde inte på det från början och det ser ut som jag hade rätt när jag sa att det var bortkastade pengar och tid. Var för kan inte Universum överraska mig positivt? Det ända man kan konstatera av detta att värdens ledare inte är mogna att ta klimathoten på allvar. Men det kan ju också vara en bidragande orsak att forskarna inte är sams och kan bevisa sina teser om hur Jordens kliat fungerar och påverkas!

Så det är väll upp till marknaden och konsumeter att ta frågan till nästa nivå, efter som vår världs ledare inte har mandat eller mod att ta miljöfrågan till nästa nivå. För om man tittar på producenter i Asien och Europa, så har många tillverkare varit duktiga på att skapa nya sätt att producera mer miljömässigt. Efter som det har blivit populärt att ha en marknadsförings modell med miljötänk.

Som vanligt så kan vanligt folk göra mera för miljön än ledarna för världens länder och det är tragiskt och det är kanske det som är läxan att lära av detta. Men hur skall vi kunna påverka de som bestämmer, när de inte själva har mandat att genomföra det jobb de är valda för att utföra?

Det är en bra fråga att ställa sig, jag har inga svar! Men jag tänker redan önska en God Jul till alla ni som läser min blogg, för nästa vecka är det Julledig och det kommer troligtvis bara sporadiskt uppdateras här. Så ha det bra där ute i Cyberrymden och uppdaterar jag inget så är jag som senast tillbaka i början av Januari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0