Digital TV är död

Då var det dag att säga upp digital TV abonnemanget, Comhem har bestämt sig för att ta ut en extra avgift, nämligen kortavgift. Vi som är Comhem kunder har varit förskonade från sådana löjliga avgifter. Men nu är det så att det skall ta ut en avgift på 360Kr/året eller 180Kr/halv år, så idag ringde jag och sa upp abonnemanget som tar slut i augusti. De undrade varför jag ville säga upp det och jag var ärlig och sa att det var på grund av den kommande kortavgiften (tror inte det var populärt). Så nu framöver så får man se till att sätta en antenn på balkongen så att man kan ta i mot marsänd Digital TV och kanske också överväga om man skall betala TV-licens (inte för att jag tror det, tror inte på TV-licensen i den form den är i dag). För när allt kommer omkring så betalar man redan för något som är betalt med reklam. Jag hade förstått om jag betalade för anslutningen och för de reklam fria kanalerna, men så är inte fallet idag. Nu får man sätta tilltron till IP-TV inte för att jag tror den kommer att bli rättvisare för konsumenten.


Så dagens uppmaning är att till alla Comhem konsumenter, säg upp ditt abonnemang i protest. För detta är inte schyst och särskilt när man bor i ett Comhem hus, för där är det monopol över vem som sänder i kabeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0