En morgon kvar…

Detta har helt klart varit den seeeeegaste veckan detta år, snacka om att det inte händer något här på banken. Det verkar som om alla har semester, eller så är det bara de som skapar problem som har semester. Hoppas att jag lyckas hitta något att fördriva tiden på eftermiddagen, men det ser mörkt ut. Men vädret utan för mitt fönster ser ju strålande ut, så älsklingen lär väll ha det bra en dag som denna. Är inte alls avundsjuk på att hon har flera semesterdagar än mig, inte alls (ironin flödar). Får ta tag med detta i höst och se vad det finns för utrymme att få en vecka semester till för oss seniorer. Inte för jag har lust att byta bort min övertidsersättning för en vecka, men del av det skulle kunna gå. För en vecka lika med ingen övertidsersättning för 150 timmar, det är löjligt. För en vecka övertid är värt ca 26 timmar övertid, så vad är rimligt? Kanske hälften av övertidsersättningen mot en vecka mera semester. Själv tycker jag att det är ett skäligt byte, men det är jag och jag är inte den som bestämmer. Jag får säkert andledning att åter komma i detta.


Hoppas ni som är där ute har det bra i solen, men spara lite till mig också så jag också kan få lite sol på min korta semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0