Offline blogg

Lördags kom m vi till Åland och började med födelsedags fika för en sammanslagen 100 åring. Det var snarare 30 plus 70, senare på kvällen så blev det party. Ett nytt utryck om att det har varit party är att "om katten är trött på morgonen, så var det ett bra party". Låt oss hålla det till att Alkohol kvoten för de närmaste åren är förbrukad, för det var länge sedan det var så här blött och jag hoppas att det dröjer tills jag upplever det igen.


Söndag var vikt åt vila, för vi kom inte i säng förens det började ljusna. Men så bakis var man inte när man vaknade fem timmar senare, det var mest segt. Så det hände inte så mycket denna söndag.


Måndag, man vaknade riktigt utvilad efter att ha gått och lagt sig tidigt på söndagen av förståliga skäl. Det är som vanligt skönt att ha eget boende när man är på ön, vi har en liten stuga på 26 kvm. Det är inte stort men det behövs inte mera, efter en sen frukost så styrde kursen mot en badstrand vid namn Dergersand. Efter ha grillat Bacon i någon timme var det dags för lunch. Efter att ha ätit lite lunch var det dags att göra sig i ordning för att hinna med lite mera stop. För på vägen till en gammal vän som jag inte sätt på något år, tittade vi in en snabb titt till min mor. Det var som det brukade vara, varken bättre eller sämre. Efter det bar det av till Ådi för lite god grillad mat och prat in till midnatt, som vanligt gör man sådant här för sällan.


Tisdag, har inte sovit så bra. Men är ändå utvilad, har lite tid för mig själv och kunna skriva ned alla tankarna medens min älskling är ute och springer. Hoppas att det ger henne ro. Helt plötsligt ringer min lur och döma av min förvåning, det är Toyota linköping. Nya bilen finns för avhämtning, jag vill åka nu... Men det kan bli lite svårt efter som vi inte åker hem för ens i morgon.


Onsdag, städdag och utflytt ur stugan som vi har huserat i fyra dagar. Det var nog den tidigaste morgonen på ön, men skall man slippa stressa så får sömnen vänta till i kväll. Det skall bli skönt att sova i egen säng i kväll, men i morgon kväll bär det av igen. Denna gång styr kursen mot fasta Finland och Borgbacken, det skall bli kul och gå på tivoli. Jag rekommendera varmt Borgbacken före Gröna Lund, för de har ju helt klart den skönaste och äldsta träbergodalbanan i norden. Nu sitter vi på "Rålfen" på väg hem och skall försöka hitta något som ser aptitligt ut till lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0