En grå dag…

Som vanligt är man trött som in i skogen, till det så är det grått ute och regnet gör vardagen våt. Till detta så läser man i tidningen att fattigdomen bland unga ökar och att 60 % har en inkomst på mindre än medelinkomsten 182 900, sedan har ¼ mindre än 109 740 i årsinkomst som är gränsen för fattigdom. Det som vanligt är att man skriver inte hur man har mätt dessa siffror. Jag undrar hur det var på min tid när jag var i den åldersgruppen? För det var inte fett om stålars, när jag var 25 minus. Varför skall jag nu när man är 40 minus ha dåligt samvete för att man har lyckats jobba upp sig i löneligan? Det som skall läggas till är att man fortfarande inte är i toppskiktet utan mera i de lägre divisionerna.


Nä nu får det vara slut på detta som går i moll, det var ju skattutdelning i går. Det känns skönt att få lite tillbaka av staten, det gör att man kanske kan hjälpa till att vända denna ekonomisk genom att spendera lite på saker som annars skulle få vänta. Nä nu skall jag försöka att bli lite mera produktiv, hoppas att solen visar sig snart igen, för det känns som om det var länge sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0