En missad möjlighet…

Detta med EU valet är ju bara komedi i den demokratiska andan, för resultatet är att småpartier och en fråga partier. Det som folk inte inser är att för varje oenig trupp vi skickar ner till EU är en förlorad skans till påverkan. För delegaterna i EU parlamentet kommer inte ta hänsyn till ett litet parti med en minoritets röst, sorry Pirat partiet, ni fick inte min röst efter som ni inte har ett komplett partiprogram. Jag tycker att vi skall införa lite regler till hur riskdags partier och EU partier fungerar och vad de erbjuder. För har man inte ett komplett partiprogram, så har man inte någon rätt att konkurrera om folks röster. Till er som tycker att jag har fel, har jag bara en sak att säga: Ni köper ju inte gissen i säcken, så varför skall ni göra det med den demokratiska andan? Sedan tycker jag att detta med Val till EU parlamentet skall följa den sittande regeringen för att stärka vårt land istället för att bli ett missnöjes spektakel när det är som viktigast. Det ser lite konstigt ut om vi skall driva en höger politik hemma och sedan driva en vänster vriden i EU.


Nog med politik, tillbaka till värkligheten. Inte för den är så mycket bättre, jag är tydligen inte skapt för fysiskt arbete, för mina axlar, skuldror och den bit rygg som sitter ihop med dessa delar är inte med mig. Eller så är det den nya sängen som jag behöver invänjning till, eller som vanligt en kombination. Hur som helst så är jag stel och mycket öm, hatar detta. Men det går väll över, får man hoppas på. Nä nu får det vara slut gnält för denna gången.


Kommentarer
Postat av: J

Tycker egentligen inte heller om partier utan agenda, men om dom får fler röster än SD så är jag nöjd!

Det som är mest skrämmande i det hela är att enbart ca 44% av den svenska befolkningen bemödade sig att rösta! DÄR har vi ett misslyckande utan dess like från alla partiers sida, Lars Ohly hävdar att detta beror på att EU-kritikerna inte lyckades mobiliseras, men lika bra är väl det i såfall då när dom är så dumma att dom inte fattar att dom om några ska väl rösta (för att ha en chans att få gnälla sen. Om man inte deltar o röster kan man inte vara med o klaga på att det inte är bra sen). Hm, tror det kommer ett inlägg om det här i min blogg senare...

Din ryggvärk kan botas med träning ;)

2009-06-08 @ 12:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0