Freeedag…

Det var inte en dag för tidigt, men nu är den här och vädret verkar hålla isig. I går var jag på äventyr i det kollektiva färdmedlen, jag skulle ta mig från mitt uppdrag på banken till Schenker DB som ligger i lunda industriområde. Det tog bra en timme femton minuter, dörr till dörr. Jag vet det kunde vara värre. Så vad gjorde jag där ute? Man kan kalla det för dålig tåla mod, för jag hade inte tåla mod och vänta till måndag för att få min nya Dell levererad hem till dörren efter arbetstid. Sa jag att den var röd? Det missad jag säkert, men röd och liten är den. Tror att vi kan bli riktigt bra vänner, ja jag vet det är inte mycket prestanda, men det var inte därför jag köpte den häller. Men den är ju inte slö häller, klart rekommenderad. Hela produktnamnet är Dell Inspiron mini 10 (1010), tillskillnad till de vanliga Netbook (latte dator) har denna lite trevliga CPU och Grafik. Som stöd för hårdvaran för uppspelning av video och virtualisering. Kunde inte låta bli utan satt fram till midnatt och lekte och lade på program som man vill ha. Nä nu skall jag inte skriva mer om detta och försöka att få de sista timmarna att passera så att man får gå hem och leka lite mera.


Ha en trevlig och solig helg på er där ute, för det skall jag ha. För nu kan jag också ta med mig datorn ut i naturen, glömde säga att den har DVB-T mottagare också. Så nu behöver man inte missa TV program när man ligget på stranden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0