Men vad fxxn…

Satt i lugn och ro i morse och tittade på TV4 morgon, när de berättade att man skulle börja utrusta viltvårdarpersonal med pepparsprej för att ersätta vapen. Men vad i helvete, man kan ge tillstånd till viltvårdarpersonal att ha pepparsprej men inte till våra söder stressade Poliser. Jag vet inte vad jag skall säga, men fel är det, kanske inte för viltvårdarna. Men för resten av oss medborgare, för varför skall man mota björn med pepparsprej när man inte kan mota människor? Jag har inte haft många möten med Polis och vapen, men jag känner mig inte trygg med det efter som de har varken råd eller tid att träna. Jag tycker att vi skall följa den britsiska polisen och se till att minska mängden skjut vapen i kåren, för där bär ca 70 % av poliserna inte vapen.


Men en sak är skön, solen visar sig igen och det värmer upp vårt kyliga land, alla fall på ytan och för tillfället så räcker det. I kväll är det Transformers 2, trevligt med lite gratis Bio. Får återkomma i morgon om det var något att se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0