Minoritetsstyre, journalister och Äpplet

Som vanlig är det Metro som retar mig, denna gång med minoritetsstyre och knark. Men låt oss börja med minoritetsstyre, för nu flaggas det för att unga människor kommer att missbruka det nya recept fria bantningspreparatet. För apoteken kan inte förbjuda unga och de som är i riskzonen att köpa. Så nu höj rösten för att det skall bli receptbelagt, så att de unga inte kan missbruka detta. Men apoteket kan ju välja att inte sälja preparatet till unga och misstänkta anorektiker, det är ju en rättighet som alla affärsverksamheter har, att inte sälja. För nu när det finns ett receptfritt bantningsmedel som fungerar, skall du också vara lätt att få tag idet. Apoteket får ta hårdare tag med policyhantering över vilka kunder man vill sälja till. För vi kan inte ha ett samhälle som bara ser till minoriteter, för då förlorar vi vår demokrati och medmänsklighet. Nästa sak som är på agendan är dessa jxxla journalister som inte tänker på att bevara vårt språk utan hällre ser till att slang blir standar framför det korrekta. För tusende gången, det finns inget som heter knark utan det heter narkotika. Det ända ni gör är att folk blir fördummade och kan inte ta till sig information på ett korrekt sätt. För har man någon ambition att hjälpa till att få hejd på narkotika och narkotiska preparat, så måste man börja bli korrekt istället för att skriva slang och hörsägen.

Ja jo just, jag har fallit för Äpplet. Jag har köpt mig en Ipod nano lila och så här efteråt kan jag inte fatta varför jag inte har köpt en tidigare. För detta är nog den enskilt bästa produkt som Apple har gjort. Mer är så tänker jag nog inte säga om den, förutom att den är snygg.


Ha en riktigt trevlig helg på er där ute ni som läser det jag skriver.


Kommentarer
Postat av: J

jaaaaaaaa..!! Äntligen har du fallit dit för Äpplet! =)) Jag visste väl att du skulle bli förälskad direkt! ;))

Vad har du för lurar till den? Jag rekommenderar Sennheiser CX-serien... ;)

2009-06-07 @ 14:04:41
Postat av: Ghosthack

Kan tro det, men det får vänta. Mina Creative lurar för duga ett tag till.

2009-06-08 @ 10:10:36
URL: http://ghosthack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0