Måndag den vita...

Det började förstås i går, men det kändes inte mera inspirerande att vakna till att allt var vitt! Men för att jämföra med förra veckan så känns denna lite mera human. Men det är klart att tre dagars vecka är rätt soft, även om jag nog inte har råd med dessa två dagar. Suck hur svårt är det med semesterdagar? Tydligen, för det stämmer fortfarande inte efter revisionen de gjorde här i början av året. Jag tror att min ide om kollektiv semesterersättning är en bra modell. För då behöver man bara känna ihop semestern en gång i livet och slippa bli rånad av staten på de pengar man får ut när man slutar. Men det är väll bara att vänja sig, och det kanske man skulle ha gjort om det inte vara så att man konstant kände sig lurad.


Den känslan är inte bra, för känner man sig lurad så är det stor risk att man är det också.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag trodde det var nåt annat som du mnenade med vit måndag.. :)

2009-03-25 @ 12:17:27
URL: http://gettosmurf.wordpress.com/
Postat av: J

jag får flertalet associationer till vit måndag... :P först läste jag det som vit månad o tänkte att det var väl ändå lite överdrivet med tanke på att du inte dricker så mkt alls ;)



Och känslan av att känna sig konstant lurad, well, kommer vi någonsin bli av med den tror du? Nä. Jag känner mig alltid konstant lurad så fort det kommer till pengar...

2009-03-25 @ 13:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0