Tio saker i mitt huvud

•1.   Min älskade fru, min hjältinna, mitt hjärta mitt allt

•2.   Känner mig slut som människa, är inte på topp

•3.   Cannabis, hampa kärt barn har många namn, tolerera, reglera allt för en bättre framtid.

•4.   Det snöar, suuuck det får vara nog nu

•5.   Spel, spel och åter spel, jag älskar mina konsoler

•6.   Näää den punkten hoppar vi över, sex står för så mycket saker som gör allt för komplext

•7.   IT-värden suger, men det var säker inget nytt

•8.   Trött på religion, det leder bara till mer lidelse, förtryck och ofred

•9.   Fackarbete, inte för jag har gjort så mycket som jag borde. Hur skall jag hitta kraft och möjlighet till förändring?

•10.             Det är inte lätt att vara prostituerad, det ä ingen som bry sig om ett IT-luder. Jag undra vad skillnaden ligger i att det är laglig att prostituera sin kunskap, när man inte får göra det med sin kropp?



Punkt 10 får jag nog anledning att åter komma till när jag känner mig lite mera filosofisk, men det tål att tänka på. Min åsikt står fortfarande kvar att de lagar vi har mot sexhandel och prostitution i den bemärkelsen är nog en av de mest kvinnokränkande lagar vi har skapat i modern tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0