Welcome to the dark side, we have cookies...

There's no time for us,
There's no place for us,
What is this thing that builds our dreams, yet slips away from us


 

På något sätt känns detta som ett bra citat på läget. Det må hända att det låtet mörkt, men det är väldigt nära värkligheten. Denna vecka har jag insätt att jag inte kan göra allt själv, men hur berättar man det för sin omgivning? Det som slåss om tiden är jobb, fack och fritid. Och the loser is? Fritid och kanske i slutändan min hälsa, men det var som jag sa på kursen när vi diskuterade semester: Semester är för amatörer, vi proffs jobbar 24/7. Riktigt så illa är det inte men mitt huvud kan inte sluta att bete sig som om jag hade det i ett skruvstäd. Det löser sig nog när jag får ordning på organisationen och ordningen på mig själv. Det ända jag vet är att gör jag inget nu så kanske den berömda väggen inte är så långt borta, men vad gör det att jag har den insikten när jag navigerar i ett kolsvart rum utan belysning och letar efter dörren.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ta det försiktigt vännen min! Jag vill inte att du tar på dig för mycket och det resulterar i två heltidsuppdrag! Börja med lokala biten och låt de andra ta hand om regionala! När du är varm i kläderna och har arbetat upp en organisation och struktur kan du börj atänka på att ta över världen!

2009-03-20 @ 14:18:29
URL: http://gettosmurf.wordpress.com/
Postat av: J

Ey you! Har du inte lärt dig av mina misstag?! Jag vill inte se dig som en blodig fläck på andra sidan den där väggen som jag hamnade på!

Rom byggdes inte på en dag, man kan inte göra allting själv, yaddiyadda o alla andra platityder du kan tänka dig, men det är ju sant... jag håller med ovanstående skribent, börja smått, arbeta upp en organisation och sen go in for the kill.

2009-03-20 @ 17:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0