Dominoeffekt?

Det är synd att man är så beroende av att SL går i tid och särskilt nu när man saknar värmen som mest. För i går gjorde jag tavlan att hinna med 06 tåget, med den följden att man missa tvärbanan rejält och den vinsten på 4 minuter raderas helt. Sedan imorse tog jag rätt tåg som går tio över, men då är det två minuter sent, vilket resulterar i att jag fick vänta 6 minuter på nästa tvärbara. Det är inte skönt att så och frysa på morgonen bara för att SL inte kan hålla tiderna. Jag är i allmänhet trött på SL och deras sätt att sköta sig, för skulle jag sköta mitt jobb på det sättet de levererar kommunaltrafik skulle jag aldrig kunna få ett jobb.

Det är alldeles förtidigt att skylla på MTB som har tagit över, men jag undrar om det i verkligheten kan vända på skuta utan att sparka merparten av sin personal. Men framtiden får utvisa och jag kommer att försöka att ge dem ett år innan jag skall börja sparka på dem också.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0