Jobbschema, humbug!

Läste i en artikel här på morgonen om Jobbschema för arbetssökande, men vad f**n hur svårt är det att disciplinera sig för att söka jobb? Tydligen klara inte ens vuxna människor att söka jobb på egen hand utan att någon har talat om för personen hur den skall göra. In artikeln står det om en Anna 43 som med hjälp av jobbschemat fick jobb på sex veckor, fnys! Inte konstigt att den yngre generationen har problem i detta ämne när det äldre inte har en aning om hur det fungerar och kan tänka självständigt.

Jag vet att det tar tid och inspiration för att lyckas hitta ett jobb när man är arbetslös, räknar jag ihop alla anställningar jag har haft sedan 1992 tills nu så tror jag inte att jag kommer upp i ett år i snitt per arbetsgivare. Jag vet det är sorligt, men vad skall man göra när pusselbiten man har inte passar hos arbetsgivaren? Jag vill nog inte säga att jag är expert på att söka jobb, men jag har inte häller tvingats att utvidga mitt sök område eller flytta. Det jag där i mot vet är hur man smörjer Arbetsförmedlingen så att man blir lämnad ifred och kan lägga all energi på att söka jobb istället för att tjafsa med Arbetsförmedlingen.

Kontentan av detta är nog det som jag alltid har misstängt och det är att det ända som skiljer barn från vuxna är åldern och den som säger något annat kan bara inte se klarsynt.


Kommentarer
Postat av: JohannaN

Ja vi får hoppas på det bästa :)

2009-11-25 @ 13:29:55
URL: http://johannaniclasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0