Kära resenär…

Idag åkte jag med ett tåg som gick en kvart snarare än vad jag brukar och som vanligt får man en tankeställare varför man inte åker senare. För skulle det inte vara trevligare och effektivare om fler brydde sig om sin omgivning när man reser kollektivt? Ta exempel när man skall stiga av t.ex. Pendeltåget, om man inte använder armbågar, väskor eller min favorit som blir vanligare hos kvinnor, hockeytacklingen. Eller som idag när man stiger av och det är trångt fram till rulltrappan, nä då skall man buffa och tränga sig fram längs väggen för att senare tackla sig in för att komma ner för rulltrappan. Hade två sådana kvinnor som trängde och tacklade sig in i morse och skulle man yttra sig bara för att man blir lite irriterad, vad får man som svar? ”Det skall du skita i!” Men vad fxxn, hur tänker man då? Sedan till er som är överviktiga: Nej, jag tänker inte flytta mig för att jag senare måste försöka ta mig för bi dig vid nästa hållplatts när du inte vill flytta på dig så att det skulle gå smidigare och Nej det hjälper inte att huffa och stöna om det häller!

Lite mera smidighet och vänlighet där ute skulle göra mycket för att dagen skulle bli bättre, jag älskar inte häller att gå upp tidigt och ta mig till jobbet. Men det blir inte lättare för att man inte bryr sig om sin medtrafikant.  Jag kan erkänna att jag inte är den smidigaste men jag för söker att bättra mig och jag försöker ha ett artigt bemötande till de jag reser med. Ja jag saknar att åka bil till jobbet för att slipa dessa situationer, men jag saknar inte köerna jag satt.

Men det är klart, jag hade valet vem jag hade i sätet bredvid mig och det saknar jag och det borde ni andra tänka på när ni träffar mig. För precis som i Transportstyrelsen reklam film ”Skulle du vilja träffa dig själv i trafiken?”, skulle jag vilja ha det samma fast i kollektiva färdmedlen. Jag kan ställa mig rakt upp och säga att jag kan träffa mig vilken dag som hälst oberoende färdsätt. Hur många kan skriva under på det ärligt?


Kommentarer
Postat av: Oskar Wernersson

1. Läs på, läs rätt. Fågelinfluensan muterade aldrig så att den smittade mellan människor utan kom bara till det stadiet att den smittade, ytterst sällan, mellan djur och människa.



2. Det finns två MISSTÄNKTA fall. Inget konfirmerat. Och hur man än vrider och vänder på det, om det nu skulle vara sant, så är det 300 som dött av BS sen i somras och EVENTUELLT 2 som dött av vaccinet.



3. Du motsäger dig själv i det inlägget. Det betyder att om man haft sjukdomen och blir immun så kan man ändå vara smittbärare. Alltså om man vaccinerar sig så blir det samma effekt.



4. Varför bör det inte vara gratis för andra? Ska rika betala för sitt vaccin eller vad handlar det om?



5. Kvicksilver finns i nästan alla vaccin. Det för svininfluensan är inte unikt på något vis. Varför KS finns i så många vaccin vet jag inte då jag varken är läkare eller forskare men någon funktion måste det ju fylla, annars skulle det inte vara där. Och som jag sa, halten är så liten att den inte är skadlig. Det är bara konspirationsteoretiker och ej legitimerade läkare och forskare som påstår annat.



Detsamma :)

2009-11-04 @ 10:22:30
URL: http://osskie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0