Ny vecka, nya möjligheter...

Det där lät ju bra, jag känner mig inte så entasuastisk. Mer ärligt så känner jag mig ganska nere, slut och uttråkad. Konstaterade att det känns som om 80 % av livet går åt att sova, jobba eller andra tråkigheter. Det bästa med att vara konsult (IT luder) är att man inte behöver visa vad man känner utan man häktar på sin fasad och intalar sig själv att min karaktär är en positiv människa. För man kommer aldrig vara en av personalen där man är och den gruppen människor kommer aldrig att titulera en som kollega.

Det som är det värsta i det hela är att jag inte vet vad jag skall göra åt det och särskilt inte arbetssituationen. Vad jag vet så har jag grubblat på den punkten sedan jag slutade lumpen, och så där alldeles förmåga år senare så är jag definitivt inte klokare. Det ända jag vet är att jag vill sluta jobba för pengar, men så länge det inte finns någon annat som finansierar mitt liv så måste jag jobba. Jag vet att detta är en ond cirkel, men jag har ingen ide hur jag skall bryta den och det känns som om varje varv går fortare och fortare…

Jag får försöka att stå ut den tid det är kvar idag och hoppas att morgondagen blir bättre, för sämre kan det ju bli, men inte ens jag har sådan otur…


Kommentarer
Postat av: J

Men är det inte lite av nackdelen med att vara konsult också? Att man inte känner sig som en del av gruppen, som en som aldrig kommer kallas kollega utan att man alltid kommer vara konsulten som inte får vara med på alla möten, aktiviteter som de andra kollegorna gör som kanske inte är direkt arbetsrelaterade osv..? Du skriver att det är det bästa med att vara konsult, att man kan häkta på sig den här konsultkostymen och gå dit o låtsas vara något som man inte är, för man är där för att göra ett jobb. Men jag tror jag känner dig bättre än så, jag vet att du innerst inne inte gillar det där, du vill vara en av gruppen o inte alltid vara den där konsulten. Jag tror, och du får ju förstås tycka jag är dum i huvudet och har fel, att du egentligen borde leta efter en arbetsgivare som ett) tar tillvara din kompetens och två) där du får vara i gruppen och har säkerheten av att du kommer få stanna där och kan odla relationer med personalen på ett annat sätt än bara där där vanliga ytliga "konsultmässigt trevliga".



Jag tror att, oavsett hur det nu än gick för oss båda på Stället, du var nöjd och mer tillfreds med din vardag då än vad du är nu. Där fick du utlopp för din kreativa sida och var en väldigt uppskattad medarbetare (jag vet ju att jag inte hade klarat en dag på det där stället utan dig).



Jag tror att det finns en arbetsplats där du kan känna att du tillför något och att du får jobba med något som du brinner för! Jag bara vet att det måste vara så... för om jag kan ha hittat min nisch och min grej där jag känner att fy fan va kul det är att gå till jobbet! så måste du också kunna göra det..!

2009-11-02 @ 14:57:00
Postat av: Ghosthack

Ja du men du slog huvudet på spiken och det är synd att Universum inte är av samma åsikt som dig... Jag har nog bara anpassat mig och försöker att göra det bättre där jag kan få rotfäste.



Men jag kan inte blunda för faktumet att jag är duktig på att vara konsult och det är ju något possetivt i mörkret.

2009-11-03 @ 14:06:49
URL: http://ghosthack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0