Personlig Wellness Coach...

Jag såg en sådan i dag på väg till jobbet, utseende som en korsning av Kid Rock och präst. Gick in på google och sökte, det visade att de har en egen sida och på svenska. Det visar sig att de sysslar med coachning både inom träning och hälsa. Orkade inte titta djupare, men det känns lite ”Fishy”, det är väll ett nytt sätt att känna pengar på dumma privatpersoner. Det känns inte särskilt seriösa och med den stora skylten som satt på rockuppslaget, var det helt klart reklam. Om det någon som har en åsikt om detta eller annan info var vänlig och peta ner en rad.

Sedan något som fick mig att tänka i morse var att ytterliggare en gång stod det några äldre damer och delade ut informationsblad till oss som var på väg till pendeltåget. Jag tackade i dag också nej och tyckte samtidigt att det kanske skulle tänka på regnskogen också. För det är något jag skulle vilja se att de som står och dela ur information i pappersform tar sitt lilla ansvar för miljön. För detta var svartvitt tryck på vitt bländande vitt papper, inget åter vunnet eller alternativ papper. Sedan kommer det mesta ändå hamna i papperskorgar som bäst eller som ny ytbeläggning för våra gångvägar.

I går gick det över förväntan av försäljningen av Popcorn Hour, det är skönt med köpare som värderar vad de köper och inte prutar, även om jag hade varit vänligt inställd till 10 %.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0