Bacon snuvans spår…

Nog för att folk inte har koll på läget men detta tar nog priset, så jag tänkte avsätta detta inlägg till Myter om Bacon snuvan (BS).

MYT 1: Vaccinet skadar immunförsvaret på sikt.
Hur dumt är detta? Den som kom på detta har inte koll på hur immunsystemet fungerar.

MYT 2: Vaccinet kan orsaka sjukdomar som ALS och MS.
Okey, hur tänkte man nu då? Jag menar det finns en risk att influensa kan ställa till detta, men Vaccinet är så mycket lägre mängd och viruset är avväpnat…

MYT 3: Vaccinet är oprövat och har otaliga biverkningar som vi inte känner till.
Låt mig se, oprövat? Det är väll därför vaksinet är försenat, lite mer logik tack!

MYT 4: Vaccinet kan orsaka cancer.
Vad kan inte orsaka kancer? Jag refererar till Myt 1, vaksinet kan om något se till att om man har haft kancer att det minskar risken för återfall.

MYT 5: Vaccinet kan göra att man blir steril.
Den här var bra, vad jag vet så är det väldig få virus som fixar detta ämnet och inget av dem är luftburet.

MYT 6: Vaccinet gör att man blir kvicksilverförgiftad.
Va! Det finns kvicksilver i Vaccinet? Det hade jag ingen aning om, men att det skulle vara så stor dos att man blev förgiftad? Tydlig motsvara dosen ca en halv veckas frukost.

MYT 7: Vaccinet har ingen verkan.
Så det skulle vara placebo, socker vatten? Nå ja det är väll som vanligt svårt att se hur vidare det funkar eller inte, efter som det är bara en sort (genetiskt) som det är gjort för och det inne bär att du fortfarande kan drabbas av en vanlig influensa.

Nog för att jag kan ha de konstigaste tankar som snurrar i mitt huvud, men detta är ju ren befängt. Vem kommer på sådan här information? Jag trodde att vi var smartare än jänkare, men sorligt måste jag inse att jag håller mitt folk för högt och att jag vill tro för gott om mina medmänniskor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0