Gud har många namn!

Känns det inte skönt att filosofer om gud så här på en fredag? Hur många gudar finns det om man skall vara ärlig? Bra fråga, men om det fanns en gud eller om jag var gud så skulle jag se till att ha många namn. För om alla hade samma namn på gud, så skulle det inte skapa konflikter och skapades det inte konflikter så tror jag att det blir rätt tråkigt att vara gud. Så med handen på hjärtat så finns det bara en gud ovasätt religion, det är bara att alla religioner har sitt eget namn. Så var kallar jag gud? Jag har aldrig funderat på det och i alla forum kallat honom/henne för Gud och det är inget namn. Så på väg hem i går fick jag ett namn och det är Bob, så hädan efter skall jag kalla gud för Bob. Det är konstigt att inte ens de som var lärjungar till Jesus som skall vara Bobs son, aldrig har nämnt sin far vid namn och med det med Jehovas som namn för gud är det hebreiska namnet. Vilket i sin tur kanske bara är översättning för gud eller gudomlig. För hade gud ett namn hade det varit ned klottrat i hela bibeln, vilket det inte är. Sedan tror jag att Bob lever ett vanligt dödligt liv och vem vet det kanske var Jesus. Vilket skulle vara mer logiskt, för om jag skulle vandra bland mina dödliga skulle jag också göra det under pseudonym.

Det är ju bara att titta på nätet och alla bloggar, det är inte många som bloggar under sitt riktiga namn och de som gör det gör det för att det har med deras arbetes eller hobby utövande. Så hur vidare Bob finns eller inte finns, men ibland kan man bli lite helig. För i morse somnade jag på tvärbanan och vaknade inte för ens vi stod still vid stationen jag skulle av vid. Om det var att jag har en vana och kroppen undermedvetna väckte mig eller om det vara Bob som viskade i mitt öra att jag skulle vakna så att jag slapp vända i Alvik. Ingen som vet, men om det nu var Bob så tack skall du ha för att du inte ville att jag skulle bli ditt fredags nöje.

Ovasätt om Bob finns eller ej, så ha en trevlig helg på er där ute och må Bob frälsa er från ondo och leda er i frihet och lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0