Vi lever in en tokig värd! Del 1

Fröet till detta fick jag igår när jag pratade med en god vän som sa i en av våra Alkohol diskussioner som så: Det är lustigt att vi ger en tonåring vi nyår en påsen Alkohol och en påse sprängmedel, när vi vet att bägge är direkt livshotande. Men lite så är det i våra land, vi göra saker som vi vet är en dålig ide, men vi skyller det på vårt samhälle och kultur. När vi ändå inne på Alkohol så kan man strakt i frågasätta detta med Alkohol ålder´, efter som det är lagligt att gå på krogen vid 18 års ålder (om du kommer in, finns en viss köns diskriminering) men att köpa på bolaget måste du vara 20år. Tanken med detta funkade säkert på 30talet, men idag borde man nog tänka om detta efter som det är säkrare att köpa Alkohol på systemet för att ha fest hemma än att gå ut på krogen.

Ta detta med vaksinet mot Bacon Snuvan som nu skördar rubriker om att det har biverkningar och vissa fall som är värre än skälva influensan själv. Är folk lika korkade som Homer Simpson? Nä svar inte på det för jag vet att det tyvärr är så. För de som inte fattar vad vaksinet göra och vad det är, så skulle man kunna säga att det är samma virus fast utan försvar, en tandlös version av BS. Sedan har vi den där fina handspriten som har spritts lika fort eller rättar sagt fortare än influensan, som får folk att tro att de klarar sig bättre, men hur smart är det att ha det i skolor och på dagis? I min bok så var väll det mest korkade på länge, det var bar en tidsfråga innan det skulle hända. Fyra åring full på handsprit, visade sig ha 1.9 promille i kroppen, jag bara undra hur tänkte man?

Jag kommer att få anledning att åter komma i ämnet och det är där av del rubriken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0