Vi lever in en tokig värd! Del 2

Satt på tåget på vägt till jobbet i dag och läste dagens metro när jag kom till artikeln vaccin mot baconsnuva (Svin influensan) och biverkningar. Det man skall komma ihåg är att detta är något som starkt rekommenderas till alla att ta och vissa skulle vilja att det var obligatoriskt. Men det som är intressant är följande:

1 av 10 kommer att uppleva Huvudvärk, Feber, trötthet och Muskelvärk. Men vad fan hände med 1 per 1000?

1-10 av 100 kommer att uppleva Värmekänsla, klåda där man fick sprutan, Ökad svettning och andra influensa symtom och svullna körtlar.

1-10 av 1000 kommer att uppleva Yrsel, Sömlöshet, Diarré, kräkningar, allmänsjukdomskänsla och domningar av fötter och händer.

Hur i det hxxxxe kan man tycka att detta är en bra sak? Sedan står drog upplysare och skriker sig hesa över Cannabis biverkning som är 1 per 10 000 som råkar ut för en psykos. Det jag försöker att meddela är att det är dags att man blir konsekvent i vårat samhälle och slutar att bedriva häxjakt på saker utan grund och börja väga nytta framför onytta. Efter att läst om biverkningarna för Influensa vaccinet så känns det som om debatten om vissa droger är helt förkastlig.

Skall man sedan fort sätta i detta spår kan man ta problemet med tobak angående beroende, för den som inte vet så är Nikotin mer beroende framkallande än Heroin. Men ändå är det fullt lagligt. Sedan är dosen av dödlig dos av nikotin 50-100 mg, vilket inte är mycket och det är fortfarande lagligt.

När skall vi titta på vårat samhälle uti från de som skall leva i det och inte ut ifrån någon folkvald politikers egna agenda eller moraliska inställningar. Jag vet att detta är mycket begärt, men som jag har skrivit tidigare. Allt är inte för alla och så länge vi är individer med olika behov så skall det också finna möjlighet för alla att del ta i samhället och inte bara vissa grupper.


Kommentarer
Postat av: L i n n e a s b l o g g ♥

sv: Där skrev jag 3 punkter som var jobbiga, men jag skulle kunna skriva ännu fler med vad som är mysigt med att sova med hunden. han brukar dock inte få sova i min säng på nätterna, det var bara i måndags :)

2009-10-28 @ 17:23:15
URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Postat av: rebecca

sv: ja det borde alla ha som motto!

2009-10-28 @ 17:59:48
URL: http://rebeccaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0