Årets dopp...

Jag trodde att jag skulle klara mig från att bada i år, men igår så höll det inte längre. Vi var som vanligt och paddlade kajak och på vägen hem så hade en båt på väg ut från vassen lite bråttom eller med flit för att se om han kunde välta någon stackars nybörjare. Det lyckades han med, för bannade sjö ligist, för i o med det så rök ett par av mina nya glasögon också. Jag har lite svårt att se det han gjorde som sjövett, men det är väll som med allt annat… Egoismen går först. Får jag tag i dig ”Kapten” på den båten skall jag nog se till att du lever. Men annars var det väldigt odramatiskt att kapsejsa med en kajak, plus att ta sig upp igen med hjälp av en av ledarna var inte häller någon stor sak. Sedan var det lite spännanden att ta sig tillbaka till stranden utan glasögon, värden var rätt suddig. Sedan var det bara att lifta med en vän hem för att hämta ett annat par glas och åka tillbaka för att hämta bilen. Ja det hade varit bra att ha reserv med sig, men jag har aldrig tappat ett par glasögon när jag har ramlar i vattnet förr, men någon gång skall det vara första gången.

Får för söka nästa år igen för detta är roligt och ett ofrivilligt dopp och förlust av glasögon hindrar inte mig för att försöka igen. Ett stort tack till Norrvikens frilufsfrämjande för att ge denna möjlighet och upplevelse. Jag kan klart rekommendera onsdags paddling med kajak är en trevlig händelse och det är lite synd att säsongen är slut, men det kommer en ny nästa år.


Kommentarer
Postat av: PTJ

men gud så irriterande! tappa sina nya glasögon i sjön... vad säger du om att vi letar upp den här båtägaren o ger honom ett erbjudande han inte kan motstå? ;))



va roligt förresten att din blogg har en jättestor SATS-annons! ^^ I like it ;)

2009-09-03 @ 09:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0