Kommunikation, demokrati och fredag...

Ja jag vet att jag har haft bloggtorka de senaste två dagarna, så nu när fredagen har kommit skall jag för söka att råda bot på det. BTW skön rubrik så här på en fredag, se om man kan leva upp till den också.

I morse upplevde jag igen det som jag har funderat på för ut. Har Södertälje tågen prioritet över tåg som kommer från Västerhaninge? Det känns så, för det har hänt fler gånger när man kommer in till Älvsjö att det kommer in ett tåg från Södertälje strax efter vi har anlänt. Sedan får det tåget jag åker maska sig mellan Älvsjö och Årsta berg för att tåget från Södertälje kan komma ikapp och för bi för att komma för till Årsta berg. Men för i helvete skall jag missa tvärbara för att Södertälje tåget är sent? Är de sena så tycker jag det är illa att jag skall behöva lida för det. Sedan varför skall människor som har bråttom till tåget alltid gå motström och missa tåget samt krocka med mig som vill in. Skärpning och det gäller både SL och trafikanter.

Nu har Holland fått problem med sin liberala syn på droger. Enligt Metro har landets justitieminister, inrikesminister och hälsominister skrivit ett förslag som har läkt ut till pressen angående att begränsa försäljning av Cannabis till turister och inför ett medlems system för Coffeshops. Detta är för att stoppa försäljningen över gränserna mot sina granländer Belgien och Tyskland. Sedan vill de höja gränsen för hur mycket Coffeshop får ha i lager av Cannabis som i dag är 500g, efter som det har skapat en omfattande svarthandel. Jag kan för stå att man vill ha en bra relation med granländerna, som är i mot detta. Men som jag ser det så är det inte Hollands problem att stävja detta efter som man tolerera handeln och bruket av Cannabis. Europa behöver länder som t.ex. Holland som är mera liberala och tänker utan för ramarna.

Sedan kan man läsa att kristdemokartiska CDA vill helt förbjuda detta, vilket inte är helt förvånande. För det är så med alla Kristdemokratiska partier, finns det saker som gör att människor har frihet, så vill alla tid sådana partier begränsa medborgarens frihet. För varför är vi så rädda för Sverige Demokraterna? Vi kar ju alltid haft Kristdemokraterna! De största ideologiska skillnader är att SD inte tycker om vissa invandra grupper och KD hatar bara alla som försvara individens frihet. Jag har två budskap enat till SD, droppa er främling fientlighet och ni kanske kan göra något gott för detta land. KD öppna bibeln och sprid kärlekens budskap och se det som är gott och sluta se frihet som något ont. För vi behöver inte flera partier i denna värd som tror att folk kan tvingas till lycka via diktatur.

Nä nu är det dags att börja nedräkning för att avsluta denna vecka, för den har gått för fört, alldeles för fort. Ja tror att jag måste be mera till Morpheus så att nätterna blir längre och med det får man mera energi till dagarna som kommer att resultera i att veckan kommer att bli längre och man hinner med att leva mera. Så ha en lång skön helg i drömgudens ära, för det skall jag ha.  Logga in, klipp ut, klistra in och logga ut, Helgen är nära nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

det var ett väldigt informativt inlägg, det uppskattar jag :)

2009-09-13 @ 00:00:55
URL: http://thewhitetee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0