Måndags aggro…

Efter en lugn men för kort helg så öppnar man media och blir bombarderad av den ena efter den andra blodtycks höjande. Så jag vet inte vad jag skall börja…

Afghanistan, vad gör Sverige där? Vi har inget att göra där även om det är en bra sak, för det är NATO och inte FN som styr. Ja jag vet att vi är alliansfria, men att samarbeta så här med USA och deras skumma till otydliga mål kommer bli dyrt i slutändan. Jag tycker att så länge FN inte har sanktionerat och driver detta, så skall Sverige jobba på annat håll och inte militärt. Den som tror att vi behöver fjäska för NATO är antingen dum i huvudet eller har inte gjort Lumpen, välj själv.

Zlatan, men vad fxxn… Jag har sagt det för ut och jag behöver tydligen skriva det igen: Det kan inte var lätt att jobba med Zlatan, för det är ju bara Zlatan som får uppmärksamhet. Jag trodde Fotboll var en lagsport! Men inte, så om Zlatan är så duktig och bra, varför behöver vi resten av laget då? Det räcker med Zlatan, vad biligt det skulle bli om det var så. Sverige behöver bara en spelat i sitt lag, Zlatan kan göra allt själv simultant.

Dagens fråga: Hur kan man göra något EGO och sedan bli hjälte förklarad? Dagen savar: Anna Odell. Läste en insändare i Metro som skriver följande (Saxat från Metro): Anna Odell en stjärna. Anna Odells fejkade psykos är vad som behövs i dagens samhälle. Civil olydnad är ett måste för att få igång debatten om psykiatrin. Deras metoder äventyrar den mentala hälsan för alla i samhället. Men vad fxxn Hans J, vi kan inte rättfärdiga saker i efter hand även om det skulle vara en bra del för debatten. För Anna Odell hade ingen annat än sitt ”EGO” som mål för detta, efter som detta var hennes examens arbete som var sanktionerat av Konstfack och inget annat. Blanda inte ihop människors ego med den globala nyttan, för då är vi ute på djupvatten utan kajak.

Alkohol test på arbetsplatsen skulle nog vara på sin platts nu med nojan över Svininfluensan. För det kan inte vara lätt för alkoholister nu med all frestelse, för det finns 70 % alkohol på varenda toalett och kontorslandskap. Så vad föreslår jag i drogtestarnas spår, jo man skall ha en blåststation vid in och utgångar samt vid ingången till kontorslandskapet. Så samband med att du dra ditt passerkort så måste du blåsa, för inge vill ju ha folk som skåpsuper på sin arbetsplatts. För nu behöver alkoholisten inte skämmas att han stinker sprit, för det gör ju alla andra också. Är det bara jag så för ångest över den där rena ”sjukhus” doften? Ja jag vet att detta är kränkande för de som sköter sig, men det är ju det man vill ha för allt annat så varför skall alkohol klar sig undan för kontroll på arbetsplatsen? För vi vill ju bara allas väl!

Jag vet inte, men det känns inte som en bra måndag, skulle nog ha snozat en stund till i morse eller bara hoppat över dagen till äran. Så kanske jag inte hade varit så måndags aggro…


Kommentarer
Postat av: anna

självklart är fotboll en lagsport och hela laget gör sitt jobb. det var ju tack vare Elm som Zlatan ens kunde göra det där målet, så han är verkligeni nte ensam på plan. Men det går inte att komma ifrån att han är den bästa vi har, men självklart krävs de andras jobb också.

2009-09-07 @ 12:20:50
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Daja

har ingen aning om teet är gott också.,.. får väl hoppas på det =)

2009-09-07 @ 12:52:33
URL: http://daja.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nej, det är en bra måndag! :)

2009-09-07 @ 13:38:20
URL: http://www.fullfartframat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0