Så då var det fredag igen…

Jag vet inte vad denna vecka tog vägen och att döma på bloggen så har den inte häller koll på det efter som det har inte uppdaterats något på ett par dagar. Men på något sätt är det skönt att det är fredag även om denna vecka går nog till detta året som den som gick fortast. Kan någon visa mig var bromsen på tiden på veckan finns, för jag hittar den inte.

Veckans sista fundering: hur kommer det sig att missbruk som är lagligt är burk och bruk som är olagligt är missbruk? Kan någon förklara detta utan att slå knut på sig själv? Jag kan det inte. Jag har försökt att komma till insikt, men det funkar bara inte. Men för er som inte fick i hopp funderingen så skall jag ge ett exempel: Merparten som ”brukar” tobak är missbrukare, för jag har svårt att se att ett till två paket om dagen är ett bruk. Men om din granne röker en ”joint” så är han per definition missbrukare, även om det är ett ”bruk”.

Så ha en trevlighelg på er där och även er moralister, trotts att ni försöker göra mitt liv mer besvärligt än det behöver…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0