Zlatan, Odell och resten...

Som tidigare sagt om Zlatan kan det inte vara lätt att spela på samma planhalva som Zlatan. I går såg jag på nyheterna en presskonferens med honom och han verkar ju vara viktigare än landslagstränaren, efter som han satt och svarade på sådana frågor själv. Fxxn vad jag är trött på Zlatan, det känns som om han har mer befogenheter än gud. Hoppas att jag aldrig behöver jobba med honom, för om det skall ske så får någon öppna lädret rejält. För skall man jobba med honom får man garanterat som bäst synas i hans skygga och jag gillar ljuset.

Nog snackat om mannen som håller på att bli större än gud och prata om människan som trodde hon kunde göra konst av Psyksjukvården. Anna Odell som alla fick ett löjligt lågt straff, dagsböter 50 stycken a 50Kr vilket innebar 2500kr… till råga på detta har Konstfack blivit JO anmält på grund av att en privatperson (Student) har startat en insamling för att täcka hennes böter och att överskottet skall gå till Riksförbundet för social och mental hälsa. Men vad fxxn hon har tjänat mera än 2500kr på hela denna media snurra. Det i o för sig vackert att ge överskottet till Riksförbundet för social och mental hälsa, men det rättfärdigar inte denna handlig häller. Det som jag känner hade varit ett vättigt straff för detta hade varit, 50 timmar samhällstjänst och betala skadeståndet på 12500kr. Det hade känts som ett mera avvägt och realistiskt straff.

Men nu skall jag inte gnälla mera över spilld mjölk denna vecka, utan jag skall njuta av att det är bara timmar kvar till helg. För denna vecka har gått mycket fort eller snarare warp 5 plus och jag hoppas att jag kan komma ner till underljus fart innan helgen är slut. Så korka upp vinflaskan och njut på din balkong för det ser ut som det blir en fin kväll eller som jag själv skall göra, bara ta en slö kväll framför teven och någon James Bond från 70 talet gärna med Sean Connery .

 Loggar ur för denna veckan…


Kommentarer
Postat av: M i c k a

är det är killer kid i den? det har jag inte tänkt på, eller kommer inte ihåg, har inte sett den på evigheter.

2009-09-04 @ 14:09:08
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: M i c k a

jo men varför skulle jag då ha med den på eight killer kid listan?

2009-09-04 @ 14:51:45
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0