Det är farligt att leva…

Jag bara väntar på den rubriken i någon av våra tidningar, vi bombarderas dagligen av nya rapporter om vad som är skadligt och farligt. Nu senast så är det en rapport som säger att lågenergi lampor utsöndrar farlig strålning som kan ge nerv och muskel skador och att man skall hålla sig på minst 30 cm avstånd. Jag undras alltid över vad som ligger bakom alla dessa artiklar med dålig timing (eller mycket bra) beroende på vad man vill uppnå. Vem behöver Konspiritationsteorier när man har värkligheten? För jag kan gen mig fxxn på att de vildaste teorierna ändå är ”lama” än vad det är i verkligheten.

Citerar en av mina rockhjältar Bruce/Iron Maiden: Så snart du är född så är du döende… Kan tycka att den låter mer kraftfull på Engelska, men det är ett annat inlägg…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0