Miljön framför allt…

Jag undrar när de gröna skall ta sitt ansvar i den ekonomiska frågan, för en dag kommer man komma på att det kostar för mycket att leva här upp för att vi skall vara konkurrenskraftiga med resten av Europa. Sedan kan jag inte förstå varför transport och bilister skall betala så mycket för miljön, när den totala andelen är mindre än 20 %. Till och med kött industrin har större påverkan på miljön än vad transport och bilismen. För om löntagarna inte har råd att transportera sig och frakten blir för dyr, vem skall då set till att detta land överlever?

Jag föreslår att vi inte skall ha högre skatter på drivmedel än den nivån man i resten av EU och att nivån skall vara så över alla medlemsländer. Sedan måste man ta krafttag mot industrin och skapa möjlighet till grönare industrier genom olika lättningar. Det är allmänt känt att belöning är mera effektivt till förändring än bestraffning.

Jag skulle vilja se mera realistiska miljöpolitiker och mindre drömmare som Miljö Partiet står för. Sedan kan vi i vårt land inte göra allt och resten av värde inte göra något, för det kommer inte att förändra något utan skapa mera lidelse för dem som lever i detta land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0