Valborg, fylla, slagsmål och våldtäkter…

Nu är vi på väg mot det stora fylle dagen, det är då våra ungdomar skall läras sig alkoholens mörka sidor. Detta kommer sluta med att många kommer vakna upp med sin baksmälla på Mariapol, Akuten eller Polisstation. Sedan kommer en grupp unga kvinnor att våldtas och förnedras. Så på något sätt känns det som om det vore bra för samhället om det regnar och gör så alla år framåt, till dess vi har skaffat oss ett bra förhållnings sätt till alkoholen och de yngre.

Det är nu den yngre generationen får lära sig om alkoholen acceptans som alibi för sina dumma handlingar. för hur många gånger har man hört följande: jag var så jävla full att jag inte kommer håg vad jag gjorde? sedan har vi nästa problem som det tar många år att lära sig eller visa lär sig aldrig. Personlighets förändring eller att många spärra släpper, vilket resulterar i att även den mest lugna människa kan bli ett våldsamt monster.

Denna händelse är ett stort exempel på hur farlig alkohol är och hur dåliga vi är som medborgare på att hantera denna farliga drog. Jag tror inte på att förbjuda Alkohol, men vi måste bli bättre på att äga problemet och ta vårt ansvar som medmänniskor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0