Drogliberalen Bodström...

Enligt obekräftade uppgifter (En gammal arbetskompis) som kände Thomas Bodström när de var yngre och då skulle han arbeta för att legaliserad Marijuana (Vilket han aldrig har levt upp till). Men bruket kanske finns kvar sedan han i en intervju med Radio P3 hade först tackat ja till drogtesten med sedan tacka nej när sjuksköterskan berättade vilka droger hon skulle testa för. Det som man kan testa för och skulle testa var dessa: amfetamin, hasch, opiater och bensodiazepiner. För er som inte är så insatta kan vi förklara detta och samtidigt inse att alla medier jag har sätt denna artikel i inte kan korr läser eller fakta kontrollerar. Men hur som helst här är min lilla korta förklaring: 

  • Amfetamin: Här är det inte så mycket att orda, men lite kul fakta är att det var vanligt i bantnings preparat på 70 talet och det var där av det fungerade.
  • Hasch och jag trodde det var Cannabis (Hasch är en produkt av Cannabis blomman där den oljiga formen av THC finns) Kan utvinnas på många olika sätt och med och utan kemikalier.
  • Opiater: Är produkter som är baserat på Opium som kommer ifrån växten Vallmo, Opium kan utvinnas i all Vallmo och deras frön. Där av så kan man få utslag om man ätter mycket av produkter som innehåller Vallmofrön. Ett annat aber med detta är att det finns mycke mediciner som är baserat på Opium och där av kan upptäckas av drogtester.
  • Bensodiazepiner: Ett vanligare preparat som innehåller detta är Rohypnol

Vem vet vår förra Justitieminister kanske är en liten anonym Hasch tomte. inte för att jag har så mycket övers för Beatrice Ask häller, men hon gjorde testet och efter som det inte skrevs mera om det antar jag att det var grönt.

Oberoende på vilken sida om drogtester man står och av vilken anledning man gör det så tycker jag att drog tester skall användas sällan och restriktivt. För det är ett väldigt trubbigt och ineffektivt verktyg i mot droger och jag har alltid varit i mot det på arbetsplatsen av integritet aspekten som arbetsgivaren inte har med att göra. Skulle man göra en undersökning bland arbetsgivare om varför de vill ha detta (Den verkliga anledningen) skulle man snabbt komma fram till att det bara är ren paranoia och kontroll över arbetstagarna…

Så mitt råd till Thomas B är att nu när det är ute, bekänn dina synder och bli ärlig. Så kan vi tillsammans ställa upp till kamp mot ett oresonligt förbud och vem vet, kanske skapa en bättre och tryggare värd för våra unga att växa upp i…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0