Kollektivt helvete…

Du som på morgnarna knuffas och tränger dig fram, bara för att du tycker att du är mera värd, viktigt eller bara har ett större egon än oss andra. Vad är det som ger dig rätten att förstöra min dag när du armbågar dig fram, trampar mig på tårna (Stålhetta är bra) eller almet bara tränger dig på? Jag har inte lika bråttom som dig och skulle du bara kommunicera med mig om detta skulle det ett: gå smidigare och två: jag skulle tycka att dagen startade bättre. Men i stället väljer du att förstöra min morgon med ditt beteende…

Sedan till er alla rökare: Varför måste ni bete er som en tjack pundare? Varför kan man inte visa hänsyn till oss som inte röker (Rökare är inte längre i majoritet)? För varför kan man inte vänta tills man kommer bort ifrån perrongen och trängseln, med att tända ciggen? Jag kanske inte uppskattar stanken av cigarett rök i min kläder och lukta gammal fimp när man kommer till jobbet.

Om vi alla hjälptes åt och försökte vara lite mera hänsynstagande, trevlig och allmänt positiva. Skulle flera kunna gå till jobbet och tycka att det är helt okey. Men det är bara vi som är trafikanter som kan göra detta och det är ingen annan som måste börja, för om du inte tar ditt ansvar så kommer ingen annan automatiskt ta det åt dig…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0