Trött på reklam

Är det någon av er som har funderat över all reklam som vi blir bombarderade till och från jobbet? Jag syftar förståss på det som man finner i Tunnelbana, Pendeltåg och buss. För det blir bara större och större och mera heltäckande, det är snart så mycket att det känns som att dela transport med Direktreklam som nästa varje dag dimper ned i brevlådan.

Jag känner som så att om jag skall fortsätta att tolerera reklam på detta sättet i de kommunala färdsätten så kan jag bara se två lösningar: 

  1. Det blir gratis att åka kommunalt
  2. Man tar bort reklamen

Inget av detta kommer att hända, men det vore bra att ta upp detta för diskussion efter som det finns tre finansiärer vardera en sticker ut och tar mera platts än de andra (Skattebetalare, Reklam och Passagerare).



Så här såg det ut på insidan och sedan upptäckte jag att hela vangen såg ut som en ända stor maskaratub, det är inte trevlig reklam utan mera påträngande, så påträngande att man inte kan ignorera det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0