En tokig värd del??

Till att börja med så finns det inga vinnare i krig och skickar man soldater till ett krig så kommer folk att dö! Är så trött på detta att när någon av våra soldater blir dödade i strid, så blir vi förvånade! Men för i helvete, sådant händer på bägge sidor. Sedan nu att kalla andra sida för mördare? Så vad gör den sidan vi är på mot de Afghaner som dödas? Är det någon form av barmhärtighet? Det ända jag kan se som är fel med detta är att vi bedriver ett USA sanktionerat krig och inte en FN sanktion. Vi måste sluta att smör och stötta USA i deras dumma konflikter och särskilt den mot Terrorism som de själva har uppfunnit med hjälp an 911!

Sedan är vi inte bättre på hemmaplan, för jag läste att Diskrimineringsombudsmannen just vunnit ett mål i domstol om diskriminering. Där en muslimsk man har vägrat att skaka han med en kvinnlig VD. Tingsrätten slår fast att det är allvarligt att en myndighet (Arbetsförmedlingen) medverkar till diskriminering, genom att dar in ersättningen. Jag kan hålla med att dra in ersättningen för det som hände var lite drastiskt, men jag tycker att diskriminering mot kvinnor går före religion. Bara för att visa falanger har ett utbrett förtryck mot kvinnor och skyddare detta med sin religion, så tycker jag att vi inte behöver visa hänsyn för det även om vi har regions frihet i detta land. Jämställdhet går före och religion kommer mycket mycket längre ned…

Sedan nu har vi lyckats att formulera den svenska avundsjukan i form av statistisk forskning hur mycket surfning kostar på jobbet! Men vad fxxn vi har ju läst tidningen på arbetstid i alla tider, så vad kommer detta ifrån? Som sagt avundsjuka, för står man vid ett löpandeband hela dagarna är det ganska svårt att surfa. I undersökning kom det fram att ett stort företag på 10 000 anställda förlorar cirka 54 miljoner kronor varje år, vilket 5400 kr/anställd och år. TV4 som hade detta på sitt morgon program, hade man också möjligheten att SMS/Eposta in sin egen syn på läget och det är intressant hur man väljer att ta upp vad folk skriver. Största delen sa att ”Arbeta gör man på jobbet”, det är intressant att man visar att folk har den synen snitt? För det rår så på vilken syn man har på sitt jobb, antingen: Är arbetet livet eller så arbetar man för att leva.

Jag tillhör det sistnämnda och jag tänker inte skämmas för att jag surfar och bloggar på arbetstid! Den som har en annan uppfattning får ha det, men jag gör mitt bästa varje dag för att inte få arbetslivet till ett slaveri. Men det känns som om jag förlorar den kampen…


Kommentarer
Postat av: Ghosthack

Ha ha ingen har komenterat det glömda "L" i rubriken, det är inte lätt att lida av Dyslexsi... (hoppas att jag fick detta rätt) =)

2010-02-10 @ 10:09:32
URL: http://ghosthack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0