En tokig värld fortsätter…

Det är mycket man skall höra och läsa innan öron och ögon faller av, satt i morse och lyssnade på TV4 nyhetsmorgon och sedan läste Metro på tåget… Nu när vi har fått två döda till i Afghanistan kriget, så skall vi skicka dit en ny pluton för att ersätta de som skall ha permission. Men vad i helvet håller vi på med, vi borde dra tillbaka trupperna där ifrån till dess FN sanktioner detta. Sedan till detta läste jag i Metro en insändare som tyckte att vi skall ta hjälp av militär för att få bukt med våldet i landet, jag förstår tanke vurpan. Men vi kan aldrig låta militär sköta lag och ordning, för då blir vi direkt en militärdiktatur och den dörren vill vi inte öppna…

Sedan har vi det nya ”Köttklistret” som möjliggör att limma ihop mindre köttbitar till en större och med olika leverantörer. Det tillvekars av nöt- eller gris- blod. Jag tycker detta är helt förkastligt efter som det är vi konsumenter som blir lurade! Varför skall man bara godkänna detta till slutkonsumenter och inte stor kör i sådant fall? Sedan hur kul är det att var t.ex. Muslim med detta? För säg att man limmar två bitar nöt med lim gjort på svin? Hur skall konsumenten fixa detta?

Sedan har debatten om slöja på arbetsplatsen blossat upp igen och denna form av diskriminering! Men vad faan slöja är ju en del av ett kvinnoförtryck, jag förstår att arbetsgivare inte får diskriminera arbetssökande pga. region eller religiös klädsel. Men om slöja skall till låtas så kan vi stoppa upp resten av jämställdheten där solen inte skiner också! För vad är det för skillnad på en religion som betraktar kvinnor som lägre och farliga väsen, än en arbetsgivare som betalar läger pga. av kön? Jag ser ingen skillnad!

Ibland undra jag om det bara är jag som är galen och inte världen, för normalt beteende utgår ifrån statistiken över vad som är normalt för flertalet (Största grupp) och inte vad som är logiskt. Det är väll bara att ta en valium och somna om och se om nästa decennium blir bättre…


Kommentarer
Postat av: Carolina

Favoritbloggerskan är tillbaka på högvarv ;) Bloggen är under konstruktion, kika gärna inom och säg vad du tycker ♥



Svaren på frågestunden publiceras idag med!

2010-02-10 @ 11:20:13
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Carolina

Favoritbloggerskan är tillbaka på högvarv ;) Bloggen är under konstruktion, kika gärna inom och säg vad du tycker ♥



Svaren på frågestunden publiceras idag med!

2010-02-10 @ 11:20:20
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0