Pension…

Får någon dag sedan kom det orange brevet om det gångna årets pension. Till min lilla förvåning var att det har gått rättbra och hade jag inte haft Robur delen så hade det gått strålande. Från förlusten förra året på 15K så var det ett plus på 27K, så nu är det väll dags att försöka göra sig av med Robur delarna och ersätta dem med något som har gått bättre. Inte för jag vet vad som är bättre, man får göra någon form av statistik på hur de andra har gått förra året och försöka hitta någon logik där.

Där i mor slog det mig i morse att den där summan som står att det har räknat ut att man kanske kan få i pension, känns inte så uppmuntrande och känns det så för mig som är hyfsat bra avlönad hur känns det då för de som till hör låg lönesektorn? För min pension kommer att räcka för att jag som pensionär kan fly landet och hitta ett bättre boende, men det känns illa att så många kommer att bli fattigpensionärer eller blir tvungna att jobba fram till de trillar av pinn och i värsta fall på jobbet.

Jag brukar säga att jag jobbar för att leva, men det känns mera som att vi jobbar för att dö! Suck hur kunde den här morgonen bli så mörk och dyster?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0